2017-05-17

ZP.PN.271.6.2017 Wyjaśnienie SIWZ, zmiana terminu składania ofert

Czarna Woda, dnia 17 maja 2017 r.

ZP.PN.271.6.2017

 

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego

na “Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego .

 

W Y J A Ś N I E N I E

treści SIWZ

 

            Burmistrz Czarnej Wody, działając zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na “ Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego ”.

 

Zapytanie 1:

„Załącznik 4 – Istotne Postanowienia Umowy – część I Zamówienia:

Prosimy o usuniecie w § 14 ust. 2, 3 i 4.”

Odpowiedź : Brak zgody Zamawiającego.

 

Zapytanie 2:

„Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków kierowców i pasażerów (NNW):

Prosimy o następującą zmianę zapisów dotyczących świadczeń w ubezpieczeniu następstw nieszczęśliwych wypadków:

z: „Suma ubezpieczenia - 10 000 zł (na osobę - 100 % uszczerbku na zdrowiu i śmierć)

na: „Suma ubezpieczenia – 10 000,00 zł na osobę

- w przypadku śmierci Ubezpieczonego -  świadczenie w wysokości 100% sumy ubezpieczenia;

- w przypadku 100 % uszczerbku na zdrowiu - świadczenie w wysokości 100% sumy ubezpieczenia;

- w przypadku uszczerbku na zdrowiu poniżej 100% - świadczenie w wysokości takiego procentu sumy ubezpieczenia, w jakim ubezpieczony doznał uszczerbku na zdrowiu”.

Odpowiedź : Zamawiający wyraża zgodę.

 

Zapytanie 3:

„Czy Zamawiający, mimo zastrzeżenia wskazanego w art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych, iż wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy tylko czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy,  podtrzymuje wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, gdy zamówienie będzie realizowane w zakresie obsługi umowy ubezpieczenia przez agenta ubezpieczeniowego, który z racji na specyfikę swojej działalności regulowanej ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym świadczy usługi na podstawie umowy agencyjnej, a nie na podstawie umowy o pracę?  Osoby wykonujące określone w pkt. 12 SIWZ czynności w zakresie realizacji zamówienia są zatrudnione przez agenta – pełnomocnika na podstawie umowy o pracę.”

Odpowiedź:, W opinii Zamawiającego wymóg zostanie spełniony, jeśli tylko osoby wykonujące określone w pkt. 12 czynności są zatrudnione na podstawie umowy o pracę.

 

Zapytanie 4:

Prosimy o potwierdzenie, że  zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności medycznej, badawczej, farmaceutycznej, a także udzielaniem świadczeń zdrowotnych oraz zarządzaniem jednostkami służby zdrowia.

Odpowiedź :  Zamawiający potwierdza.

 

Zapytanie 5:

Prosimy o potwierdzenie,  że ochrona wg punktu A e) odpowiedzialności cywilnej  obejmować będzie wyłącznie koszty  odtworzenia dokumentów.

Odpowiedź :   Jeśli tak stanowią OWU wykonawcy.

 

Zapytanie 6:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony w ramach rozszerzenia zakresu ubezpieczenia o odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z prowadzeniem stołówek lub żywieniem w ramach imprez okolicznościowych (zbiorowe żywienie) w tym szkody polegające na zarażeniu salmonellą, czerwonką lub inną chorobą przenoszoną drogą pokarmową (OC za produkt gastronomiczny) nie będzie obejmować szkód spowodowanych przeniesieniem choroby Creutzfeldta-Jacoba lub innych encefalopatii gąbczastych oraz że nie chodzi o szkody objęte ubezpieczeniem obowiązkowym.

Odpowiedź: Zamawiający potwierdza.

 

Zapytanie 7:

Odnośnie w/w rozszerzenia, prosimy o zmianę podlimitu na 300 000 zł.

Odpowiedź:  Wyrażamy zgodę.

 

Zapytanie 8:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC z tytułu organizowania imprez nie obejmuje szkód związanych z organizacją imprez związanych ze  sportami motorowymi, motoro-wodnymi, lotniczymi, a także imprez, gdzie celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości.

Odpowiedź:  Potwierdzamy.

 

Zapytanie 9:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC nie obejmuje szkód związanych z organizacją imprez obejmujących sporty ekstremalne, rozumiane jako sporty wysokiego ryzyka uprawiane w celu osiągnięcia maksymalnych wrażeń, związane z aktywnością fizyczną zagrażającą zdrowiu i życiu, do których zalicza się takie  dyscypliny jak np. żeglowanie ze spadochronem, jazda na nartach i snowboardzie poza wyznaczonymi trasami, nurkowanie z akwalungiem, wspinaczka wysokogórska i skalna, speleologia, skoki bungee, sporty uprawiane na rzekach górskich (rafting, canyoning, hydrospeed, kajakarstwo górskie), le parkur, kitesurfing.

Odpowiedź: Potwierdzamy.

 

Zapytanie 10:

Odnośnie szkód wyrządzonych podczas pokazów ogni sztucznych, prosimy o dodanie zapisu: pod warunkiem, że pokaz był organizowany przez firmę zawodowo trudniącą się organizacją pokazów.

Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę.

 

Zapytanie 11:

Prosimy o potwierdzenie, że zakresu ubezpieczenia OC z tytułu organizowania imprez wyłączone są szkody poniesione przez służby sanitarne, ratunkowe, porządkowe.

Odpowiedź: Zamawiający nie może potwierdzić.

 

Zapytanie 12:

Prosimy o potwierdzenie, że zakresem ubezpieczenia OC w pkt. A u) nie będą objęte szkody kradzieży mienia z pojazdu pracownika.

Odpowiedź: Potwierdzamy.

 

Zapytanie 13:

Prosimy o odpowiedz na pytania dotyczące dróg:

a)         czy usuwanie zagrożeń na zarządzanych drogach jest zlecane podmiotom zewnętrznym (jeśli tak to czy podmioty te mają polisy OC)

b)         prosimy o informację o obowiązujących wewnętrznych przepisach dotyczących:

- częstości objazdów kontrolujących stan nawierzchni i innych elementów wpływających na     bezpieczeństwo użytkowników dróg

- maksymalnego czasu reakcji na zgłaszane zagrożenia

- sposobu reakcji na zgłaszane zagrożenia (m.in. chodzi o zabezpieczenie dziur i stawianie   znaków)

c) stan zarządzanych dróg

Odpowiedź:

a) nie,

b) brak wewnętrznych przepisów; kontrola dróg i reakcja za zagrożenia realizowane na bieżąco, zabezpieczenie zagrożeń taśmą ostrzegawczą i znakami informującymi,

c) stan dróg dobry.

 

Zapytanie 14:

Prosimy o akceptację franszyzy redukcyjnej dla szkód w związku z wydaniem błędnych decyzji administracyjnych  1.000 zł lub innej akceptowalnej oraz w OC dróg – 400 zł lub innej akceptowalnej.

Odpowiedź: Nie akceptujemy.

 

Zapytanie 15:

Prosimy o wyraźne przyporządkowanie szkód w wykazie (Zał. nr 6) do poszczególnych rodzajów ubezpieczenia oraz o podanie rezerw odszkodowawczych.

Odpowiedź: Wynika to z opisu szkody.

 

Zapytanie 16:

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów, a także w związku z prowadzeniem działalności związanej z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.

W przypadku negatywnej odpowiedzi na powyższe, prosimy o szczegółowe informacje na temat składowiska odpadów – lokalizacja, otoczenie, wielkość, ilość i rodzaj przyjmowanych odpadów.

Odpowiedź: Potwierdzamy.

 

Zapytanie 17:

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź:  W załączniku nr 6 Tabela nr 2 pkt 6 poz. 12: Barak – budynek zbiorowego zamieszkania po pożarze: brak pozwolenia na użytkowanie.

 

Zapytanie 18:

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami, w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź:  Potwierdzamy

 

Zapytanie 19:

Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:

a) budynki wynajmowane w których prowadzona jest działalność stwarzająca zagrożenie wybuchu pożaru

Odpowiedź:  Nie zostały zgłoszone.

 

Zapytanie 20:

Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia ppoż zastosowane w miejscach ubezpieczenia są   zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny

Odpowiedź:  Potwierdzamy.

 

Zapytanie 21:

Prosimy o informację na temat obecnie prowadzonych oraz planowanych przez Zamawiającego w okresie ubezpieczenia robót budowlano-montażowych wraz z informacją o ich wartości.

Odpowiedź:  Zaplanowano na bieżący rok budżetowy budowy, remonty i przebudowy chodników w ramach infrastruktury drogowej zgodnie z Planem udzielania zamówień publicznych zamieszczonym w BIP.

 

Zapytanie 22:

Prosimy o przeniesienie klauzuli nr 32 – przywrócenia sumy ubezpieczenia po szkodzie do klauzul fakultatywnych

Odpowiedź:  Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Zapytanie 23:

Prosimy o dodanie w ryzyku kradzieży  w tym w kradzieży zwykłej Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody powstałe w papierach wartościowych, wyrobach jubilerskich – mienia pracowniczego i uczniowskiego.

Odpowiedź: Nie wyrażamy zgody.

 

Zapytanie 24:

Czy Zamawiający dopuszcza ubezpieczenie budynków starszych niż 50 lat do wartości rzeczywistej tj. wartości odtworzeniowa mienia pomniejszona o zużycie techniczne.

Odpowiedź: Nie dopuszcza.

 

Zapytanie 25:

Prosimy o potwierdzenie, że podana szkodowość obejmuje zarówno Ubezpieczającego, jak i Ubezpieczonych - jednostki podległe.

Odpowiedź:  Tak.

 

Zapytanie 26:

Prosimy o potwierdzenie, że limity wskazane w niniejszej SIWZ zostały określone na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.

Odpowiedź: Potwierdzamy.

 

Zapytanie 27:

Prosimy o zgodę na zapis, że w zakresie ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk zastosowanie będą miały wyłączenia OWU wybranego Wykonawcy.

Odpowiedź: Zastosowanie mają wyłączenia zawarte w katalogu znajdującym się w Programie Ubezpieczenia SIWZ.

 

Zapytanie 28:

W przypadku potwierdzenia na powyższe prosimy o zmianę zapisu:

„Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk /ALL RISKS/,  w którym ochrona ubezpieczeniowa obejmuje nagłe, niespodziewane oraz niezależne od woli Ubezpieczonego szkody polegające na fizycznym uszkodzeniu, utracie lub zniszczeniu przedmiotu ubezpieczenia wskutek wystąpienia zdarzenia losowego, powodującego konieczność restytucji poprzez odbudowę, naprawę lub wymianę albo ponowny zakup tego mienia” na następujący:

„„Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk /ALL RISKS/,  w którym ochrona ubezpieczeniowa obejmuje nagłe, niespodziewane oraz niezależne od woli Ubezpieczonego szkody polegające na fizycznym uszkodzeniu, utracie lub zniszczeniu przedmiotu ubezpieczenia wskutek wystąpienia zdarzenia losowego, powodującego konieczność restytucji poprzez odbudowę, naprawę lub wymianę albo ponowny zakup tego mienia z zastrzeżeniem wyłączeń określonych w OWU Wykonawcy, chyba że dane ryzyko zostało wyraźnie włączone w niniejszej SIWZ.

Odpowiedź:  Nie wyrażamy zgody.

 

Zapytanie 29:

Z uwagi na zapisy OWU Ubezpieczyciela, które nie określają limitów dla ryzyka kradzieży z włamaniem i rabunku prosimy o potwierdzenie, że do Umowy będą miały zastosowanie limity odpowiedzialności określone w SIWZ.

Odpowiedź: Nie ponieważ zakres szerszy w OWU wykonawcy staje się częścią umowy.

 

Zapytanie 30:

Czy w okresie ostatnich 20 lat na terenach lokalizacji zgłoszonych do ubezpieczenia lub w ich sąsiedztwie wystąpiła powódź lub podtopienia, proszę o ich dokładne wskazanie wraz z podaniem nazwy jednostki oraz adresu.

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka powodzi w wysokości 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w rocznym okresie ubezpieczenia.

Odpowiedź:Nie wystąpiły wymienione zdarzenia.

 

Zapytanie 31:

Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk zastosowanie będą miały wyłączenia OWU wybranego Wykonawcy.

W przypadku potwierdzenia na powyższe prosimy o zmianę zapisu:

„Zakres ubezpieczenia obejmuje szkody polegające na utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu ubezpieczonego mienia, powstałe w okresie i miejscu ubezpieczenia w następstwie zdarzenia losowego, w tym szkody powstałe wskutek:” na następujący:

„Zakres ubezpieczenia obejmuje szkody polegające na utracie, zniszczeniu lub uszkodzeniu ubezpieczonego mienia, powstałe w okresie i miejscu ubezpieczenia w następstwie zdarzenia losowego z zastrzeżeniem wyłączeń określonych w OWU Wykonawcy, chyba że dane ryzyko zostało wyraźnie włączone w niniejszej SIWZ, w tym szkody powstałe wskutek:”

Odpowiedź:Zamawiający potwierdza i wyraża zgodę na modyfikację.

 

Zapytanie 32:

Prosimy o potwierdzenie, że klauzula katastrofy budowlanej nie dotyczy budynków przeznaczonych do rozbiórki.

Odpowiedź:Potwierdzamy.

 

Zapytanie 33:

Dla budynków wyłączonych z eksploatacji( pustostanów) prosimy o informacje;

- przyczyny ich wyłączenia,

- czy zostały wyłączone w nich wszelkiego rodzaju media, takie jak : woda, gaz, prąd, itd.

- czy wewnątrz budynków znajduje się jakiekolwiek mienie, jeśli tak to jakie?.

Wnioskujemy również  o zastosowanie dla nich  podstawowego zakresu ubezpieczenia (pożar, uderzenie pioruna, wybuch, upadek statku powietrznego)

Odpowiedź:. Zamawiający dokonuje zmiany treści załącznika nr 6 tabela budynki gdzie w miejscu wyłączony z eksploatacji powinien być tylko budynek Mickiewicza 14. Zmiana treści załącznika zostaje opublikowana w dodatkowej informacji.  Budynek Mickiewicza 14 został wyłączony ze względu na pożar części połaci dachowej spowodowany przez pracowników wykonawcy remontu dachu. W budynku zostały wyłączone media. Wewnątrz budynku brak mienia. Budynek jest zamknięty, pozostaje pod nadzorem pracowników MZGKiM w Czarnej Wodzie.  Dach został zabezpieczony. Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie podstawowego zakresu ubezpieczenia. Jednocześnie Zamawiający pomniejsza sumę ubezpieczenia budynku wyłączonego z eksploatacji.

 

Zapytanie 34:

Czy Zamawiający planuje w czasie  okresu ubezpieczenia wyłączyć z eksploatacji jakiekolwiek  budynki.  Jeśli tak,  to prosimy podać które i o jakiej wartości, 

Odpowiedź:Nie.

 

Informacje dodatkowe:

Zmiana załącznika nr 6 do SIWZ: Tabela nr 2.

Powyższe korekty zapisów powodują przedłużenie terminu składania ofert do dnia 22.05.2017 r. do godz. 11:00.

 

Z up. Burmistrza

Łukasz Łangowski

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..