2022-03-01

Rokowania po drugim przetargu na dzierżawę budynku Przychodni Zdrowia

OGŁOSZENIE

 

na podstawie art. 25 ust.1ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2021 r. poz. 1899 z późn. zm.)

 

Burmistrz Czarnej Wody ogłasza rokowania

po drugim przetargu zakończonym wynikiem negatywnym

na dzierżawę części nieruchomości

stanowiącej własność Gminy Czarna Woda:

część budynku Przychodni Zdrowia,

 

położonego w Czarnej Wodzie na działce nr 72/2 przy ulicy Okrężnej 10. Prawo własności przedmiotowej nieruchomości zapisano w księdze wieczystej nr GD1A/00033708/0, prowadzonej przez Wydział V Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Starogardzie Gdańskim na rzecz Gminy Czarna Woda.

  1. Łączna powierzchnia gabinetów i pomieszczeń pomocniczych przeznaczonych do dzierżawy w budynku Przychodni Zdrowia wynosi 165,21 m2, na które składa się 17 pomieszczeń wg załącznika nr 1 do wzoru umowy dzierżawy, z wyposażeniem wg załącznika nr 2 do wzoru umowy dzierżawy - wraz z możliwością korzystania z części wspólnej budynku, zlokalizowanej na parterze budynku tj. przedsionka, poczekalni i ogólnodostępnej toalety dla niepełnosprawnych.
  2. Celem dzierżawy jest prowadzenie w części budynku Przychodni Zdrowia działalności z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, począwszy od  kwietnia 2022 r. przez okres do 5 lat, polegającej co najmniej na nieodpłatnym świadczeniu gwarantowanych usług podstawowej opieki zdrowotnej na zasadach określonych  w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1285 z późn. zm) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia z dnia 24 września 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U z 2021 r. poz. 540).
  3. Oferowana minimalna stawka czynszu miesięcznego netto wynosi 400 zł / słownie- czterysta złotych/  plus należny podatek VAT. W przypadku zaoferowania stawki czynszu dzierżawnego poniżej minimalnej oferta  podlega odrzuceniu.
  4. Poza czynszem dzierżawy, dzierżawca będzie zobowiązany do uiszczania opłat niezależnych od Wydzierżawiającego, przez które rozumie się opłaty za dostawę do lokalu m.in. energii elektrycznej i cieplnej, odbiór odpadów i inne.
  5. Dzierżawca ma obowiązek przejąć prawa i obowiązki Gminy związane z zarządzaniem nieruchomością stanowiącą przedmiot dzierżawy.
  6. Dzierżawca zobowiązany jest do utrzymania w okresie trwania umowy wszystkich lokali w stanie niepogorszonym oraz do wykonywania na własny koszt bieżących napraw i remontów związanych z prawidłowym funkcjonowaniem  lokali, a także ma prawo, po uzgodnieniu z wydzierżawiającym, do wykonania prac adaptacyjnych i modernizacyjnych związanych z prawidłowym funkcjonowaniem przedmiotu dzierżawy. 
  7. Terminy wnoszenia opłat:

Termin wnoszenia czynszu – z góry do 25-go dnia każdego miesiąca kalendarzowego, za który przypada należność.

Podatek od nieruchomości uiszcza się zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych – w wysokości wynikającej z aktualnie obowiązującej uchwały Rady Miejskiej w Czarnej Wodzie. 

  1. Zasady aktualizacji opłat: począwszy od 1 kwietnia 2023 r. wysokość czynszu będzie co roku podwyższana o kwotę uwzględniającą  wskaźnik wzrostu cen towarów i usług publikowany przezPrezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
  2. Dla nieruchomości będącej przedmiotem rokowań wyznaczone były terminy przetargów:

I przetarg – 11 stycznia 2022 r.,

II przetarg – 11 lutego 2022 r.

  1. Oględzin lokalu można dokonać po uprzednim uzgodnieniu terminu z pracownikiem Urzędu Miejskiego w Czarnej Wodzie.
  2. Informacje szczegółowe można uzyskać w Urzędzie Miejskim ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda pokój nr 9 oraz pod numerem telefonu 58 587 88 55 w.37.
  3. Do rokowań mogą przystąpić zarejestrowane podmioty lecznicze mające co najmniej pięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności medycznej jako podmiot medyczny wpisany do Rejestru Podmiotów wykonujących działalność leczniczą. W celu potwierdzenia spełnienia kryteriów oferent jest zobowiązany przedstawić wydruk z księgi rejestrowej Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.

 

I. Warunki formalne rokowań:

 

  1. Zgłoszenie uczestnictwa w rokowaniach wraz z dokumentami i oświadczeniami wskazanymi w ust. 6 należy składać w zaklejonej kopercie w Sekretariacie Urzędu Gminy Czarna Woda przy ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda do dnia 28 marca 2022 r. godz. 10.00 z dopiskiem: „Zgłoszenie udziału w rokowaniach nadzierżawę nieruchomości – Przychodnia Zdrowia w Czarnej Wodzie”;
  2. Warunkiem przystąpienia do rokowań jest wpłacenie zaliczki na zabezpieczenie kosztów w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy - w wysokości 150,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt złotych 00/100), przelewem na rachunek bankowy Gminy Czarna Woda Bank Spółdzielczy o/Zblewo nr 11 8342 0009 4003 2001 2000 0004. Przy wpłacaniu zaliczki należy podać nr nieruchomości, której ono dotyczy;
  3. Wpłaty zaliczki należy dokonać najpóźniej do 25 marca 2022 r. Za datę wniesienia zaliczki uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Gminy Czarna Woda;
  4. W przypadku wygrania rokowań wpłaconą zaliczkę zalicza się na poczet ceny dzierżawy nieruchomości; zaliczka przepada w razie uchylenia się uczestnika, który rokowania wygrał, od zawarcia umowy sprzedaży w terminie określonym przez organizatora rokowań; zaliczka podlega zwrotowi uczestnikom, którzy rokowań nie wygrają.
  5. Osobom, które nie wygrały rokowań, zaliczka zostanie zwrócona niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 3 dni od dnia odpowiednio: odwołania, zamknięcia, unieważnienia rokowań lub ich zakończenia wynikiem negatywnym.
  6. Osoby, które chcą przystąpić do rokowań i zdecydują się na złożenie zgłoszenia uczestnictwa zobowiązują się do załączenia niżej wymienionych dokumentów i dodatkowych oświadczeń:

1) Zgłoszenie do udziału w rokowaniach (załącznik nr 1);

2) oświadczenie, że oferent zapoznał się z przedmiotem rokowań, stanem prawnym, stanem faktycznym, granicami przedmiotu rokowań oraz warunkami rokowań zawartymi w ogłoszeniu i nie wnosi z tego tytułu żadnych zastrzeżeń (załącznik nr 2);

3) oświadczenie, że oferent wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gminę Czarna Woda w związku z rokowaniami na dzierżawę części nieruchomości (załącznik nr 3);

4) kopię dowodu wpłaty zaliczki w wysokości 150,00 zł, wpłaconej tytułem zabezpieczenia kosztów w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy;

5) aktualny (nie starszy niż 1 miesiąc na dzień składania oferty) wydruk z księgi rejestrowej Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Lecznicą;

6) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli oferta składana jest przez podmiot podlegający wpisowi do KRS, w pozostałych przypadkach wpis do właściwych ewidencji i rejestru  /dopuszczalne jest złożenie kserokopii poświadczonych przez oferenta/;

7) szczegółową pisemną informację o sposobie zapewnienia co najmniej podstawowej opieki zdrowotnej:

     a) wykaz i zakres oferowanych świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej w dzierżawionym obiekcie z podaniem specjalności lekarzy wraz z harmonogramem czasu pracy, którzy będą w tym zakresie sprawowali opiekę nad pacjentami Gminy Czarna Woda; wymaga się, aby co najmniej jeden lekarz był obecny codziennie minimum 4 godziny, w ramach tygodniowego czasu pracy w ośrodku zdrowia;

     b) harmonogram czasu pracy pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej z podaniem posiadanych kwalifikacji oraz sposób organizacji rejestracji;

     c) harmonogram czasu pracy pielęgniarki świadczącej usługi medyczne w środowisku nauczania i wychowania w placówkach oświatowych Gminy Czarna Woda;

     d) harmonogram czasu pracy poradni ginekologiczno-położniczej;

     e) wykaz i zakres proponowanych usług specjalistycznych w ramach aktualnie posiadanej umowy z NFZ; Wydzierżawiający wymaga, by Dzierżawca poszerzył ofertę usług zdrowotnych dla ludności o dodatkowe świadczenia z zakresu specjalistycznej opieki zdrowotnej z częstotliwością co najmniej 1 raz w miesiącu. Dopuszcza się możliwość, aby wskazane świadczenia były odpłatne. W trakcie obowiązywania umowy Wydzierżawiający dopuszcza możliwość zmiany poszczególnych specjalistów w uzasadnionych przypadkach;

     f) zakres i częstotliwość udzielania świadczeń odpłatnych;

    g) wykaz i zakres bezpłatnych badań laboratoryjnych, zabiegów diagnostycznych i leczniczych wykonywanych w dzierżawionym obiekcie wraz z podaniem czasu pracy gabinetu zabiegowego (minimum 3 razy w tygodniu); wyniki dostępne dla pacjentów zgodnie z wymaganiami NFZ dla POZ (w formie tradycyjnej oraz w formie elektronicznej np. mail lub dostęp do wyników na dedykowanej platformie internetowej).

    h) wykaz i zakres badań profilaktycznych oraz szczepień ochronnych wykonywanych w dzierżawionym obiekcie wraz z podaniem czasu pracy;

8) szczegółową pisemną informację o sposobie zapewnienia innych świadczeń z zakresu ochrony zdrowia, w tym świadczeń specjalistycznych i ich rodzaju i  opieki pielęgniarskiej.

 

7. Termin i miejsce rokowań:

Rokowania zostaną przeprowadzone w dniu 30 marca 2022 r. o godz. 10.00 w siedzibie Urzędu Gminy Czarna Woda przy ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda, pokój nr 20.

8. Pozostałe warunki rokowań:

  1. uczestnik rokowań winien przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej dowód tożsamości;
  2. przetarg jest ważny chociażby wpłynęło tylko jedno zgłoszenie spełniające warunki określone w ogłoszeniu o rokowaniach;
  3. jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie oryginału pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego upoważniającego do działania na każdym etapie rokowań.

 

9. Informacje dodatkowe:

  1. o terminie zawarcia umowy dzierżawy nabywca zostanie powiadomiony w terminie 14 dni od daty rozstrzygnięcia rokowań;
  2. uczestnik rokowań może w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku rokowań zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem rokowań do Burmistrza Czarnej Wody;
  3. Burmistrz Czarnej Wody zastrzega sobie prawo zamknięcia rokowań bez wybrania nabywcy nieruchomości;
  4. rokowania zostaną przeprowadzone zgodnie z przepisami ustawy
    o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości;
  5. ogłoszenie o rokowaniach podano do publicznej wiadomości poprzez publikację na stronie internetowej gminy oraz na BIP i zamieszczono na tablicy ogłoszeń.
  6. dodatkowych informacji o nieruchomości i warunkach rokowań można uzyskać w siedzibie Gminy Czarna Woda pok. nr 9 lub tel. 58 587 88 55 w. 37
  7. Oferent jest związany złożoną ofertą przez okres 30 dni od daty otwarcia ofert;
  8. Z przeprowadzonych rokowań sporządzony jest protokół, który podpisują przewodniczący i członkowie komisji przetargowej. Protokół z przeprowadzonych rokowań stanowi podstawę do zawarcia umowy dzierżawy zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4;
  9. Burmistrz Czarnej Wody zawiadomi osobę ustaloną jako Dzierżawca nieruchomościami o miejscu i terminie podpisania dokumentu określającego warunki dzierżawy /umowa dzierżawy/, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia wyłonienia Dzierżawcy. Z oferentem wybranym w przetargu zostanie podpisana umowa dzierżawy od dnia 01.04.2022 r. na okres do 5 lat.
  10. Dzierżawca, który nie stawi się bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy, traci prawo do zawarcia umowy dzierżawy, a wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi;
  11. W przypadku zaistnienia istotnych powodów Burmistrz Czarnej Wody zastrzega sobie prawo odwołania przetargu oraz prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.  

 

II. Komisja Przetargowa dokona oceny ofert przy zastosowaniu następujących kryteriów oceny i przyznanej punktacji:

  1. zaproponowana wysokość miesięcznego czynszu dzierżawnego -  25%
  2. wymagania zawarte w rozdziale I ust. 6 – 75%

Za najkorzystniejszą uzna się ofertę, która uzyska największą ilość punktów.

W przypadku równoważności ofert najkorzystniejszych o wyborze oferenta zadecyduje najwyższa stawka za czynsz dzierżawny, jaką wskażą oferenci mający tą samą liczbę punktów.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie:

 spełnia/ nie spełnia.

Wydzierżawiający dopuszcza możliwość zmiany specyfikacji w trakcie trwania postępowania bez podawania przyczyny.

 

Załączniki: 

  1. Zgłoszenie do udziału w rokowaniach
  2. Oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami rokowań
  3. Oświadczenie o wyrażeniu zgody
  4. Wzór umowy dzierżawy

 

 

 

   Burmistrz Czarnej Wody

Arkadiusz Gliniecki

01.03.2022 r.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..