2015-12-30

Nieodpłatna pomoc prawna w Czarnej Wodzie

Starostwo Powiatowe Starogardzie Gdańskim informuje, że zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 1255) Powiat Starogardzki od dnia 1 stycznia 2016 r. realiyjy zadanie zlecone  z zakresu administracji rządowej polegające na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej.

 

Lp

Adres punktu świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej

Harmonogram przyjęć beneficjentów ustawy
(dni i godziny)

miejscowość

ulica, nr domu

kod pocztowy

dni przyjęć

godziny przyjęć

 

1.

Czarna Woda

ul. Mickiewicza 7

83-262
Czarna Woda

poniedziałek

 

1300 - 1700

 

wtorek - piątek

 

1100 - 1500

 

2.

Skarszewy

ul. Szkolna 9

83-250
Skarszewy

poniedziałek, środa, czwartek, piątek

 

800 - 1300

 

wtorek

 

1200 - 1700

 

3.

Skórcz

ul. Główna 28

83-220
Skórcz

poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek

 

1000 - 1400

 

środa

 

1400 - 1800

 

4.

Starogard Gdański

ul. Kanałowa 3

83-200
Starogard Gdański

poniedziałek – piątek

 

730 - 1130

 

5.

Starogard Gdański

ul. Kanałowa 3

83-200
Starogard Gdański

poniedziałek - piątek

 

1200 - 1600

 

 

Informacje dodatkowe o punktach w poszczególnych miejscowościach:

  1. Czarna Woda – punkt prowadzony przez Stowarzyszenie Zaborskie Towarzystwo Naukowe z siedzibą w Brusach, ul. Dworcowa 18, 89-632 Brusy. Nieodpłatna pomoc prawna udzielana przez radcę prawnego.
  2. Skarszewy – punkt prowadzony przez Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw
    i Rozwoju Regionalnego z siedzibą w Tczewie, ul. Kołłątaja 9, 83-110 Tczew. Nieodpłatna pomoc prawna udzielana przez radcę prawnego.
  3. Skórcz – punkt prowadzony przez Stowarzyszenie Zaborskie Towarzystwo Naukowe z siedzibą w Brusach, ul. Dworcowa 18, 89-632 Brusy. Nieodpłatna pomoc prawna udzielana przez radcę prawnego.
  4. Starogard Gdański (730 - 1130) – nieodpłatna pomoc prawna udzielana przez radcę prawnego.
  5. Starogard Gdański (1200 - 1600) – nieodpłatna pomoc prawna udzielana przez adwokata.  

 

 

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA

Dla kogo?

Ustawa zakłada, że darmową pomoc prawną (na etapie przedsądowym) otrzymają:

  • młodzież do 26. roku życia,
  • osoby fizyczne, którym w okresie roku poprzedzającego zostało przyznane świadczenie z pomocy społecznej na podstawie ustawy o pomocy społecznej,
  • osoby, które ukończyły 65. lat,
  • osoby posiadające ważną Kartę Dużej Rodziny,
  • kombatanci,
  • weterani,
  • zagrożeni lub poszkodowani katastrofą naturalną, klęską żywiołową lub awarią techniczną.

 

Formy udokumentowania pomocy prawnej:

1. oryginał albo odpis decyzji o przyznaniu świadczenia z pomocy społecznej lub zaświadczenie o udzieleniu świadczenia, o którym mowa w art. 106 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,

2. Karta Dużej Rodziny, o której mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny,

3. zaświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,

4.             legitymacja weterana albo legitymacja weterana poszkodowanego, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa,

5. dokument potwierdzający tożsamość i nieukończenie 26 lat albo ukończenie 65 lat,

6. pisemne oświadczenie, od osoby której przyznane zostało świadczenie z pomocy społecznej, że nie wydano wobec niej decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia,

7. pisemne oświadczenie, o którym mowa w art. 4 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (dot. osób zagrożonych lub poszkodowanych katastrofą naturalną, klęską żywiołową lub awarią techniczną).

 

Co obejmuje?

Pomoc prawna będzie polegała na:

  • poinformowaniu osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach;
  • wskazaniu osobie uprawnionej sposobu rozwiązania dotyczącego jej problemu prawnego;
  • pomocy w sporządzeniu wymagającego wiedzy prawniczej projektu pisma w zakresie niezbędnym do udzielenia pomocy, z wyłączeniem pism procesowych w postępowaniach przygotowawczym lub sądowym i pism w postępowaniu sądowo-administracyjnym;
  • sporządzeniu projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub o ustanowienie pełnomocnika z urzędu.

 

Jakiego zakresu prawa dotyczyć będzie nieodpłatna pomoc prawna?

Uprawnieni będą mogli uzyskać informacje w zakresie:

  • prawa pracy,
  • przygotowania do rozpoczęcia działalności gospodarczej,
  • prawa cywilnego,
  • spraw karnych,
  • spraw administracyjnych,
  • ubezpieczenia społecznego,
  • spraw rodzinnych
  • prawa podatkowego z wyłączeniem spraw podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

 

Pomoc nie będzie natomiast obejmowała spraw z zakresu prawa celnego, dewizowego, handlowego i działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowywania do jej rozpoczęcia.

 

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się