2018-02-15

Wyjaśnienie treści SIWZ

Czarna Woda, dnia 14 lutego 2018 r.

 

ZP.PN.271.1.2018

 

Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego

na „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Woda”.

 

W Y J A Ś N I E N I E

treści SIWZ

 

            Burmistrz Czarnej Wody, działając zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Woda”.

 

Zapytanie nr 1:

W nawiązaniu do ogłoszenia w prowadzonym przez Gminę Czarna Woda postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Czarna Woda”, znak sprawy: ZP.PN.271.1.2018 wskazuję, że niżej przytoczone zapisy SIWZ są niezgodne z obowiązującym prawem i wnoszę o dostosowanie treści SIWZ do zgodnej z aktualnym stanem prawnym obowiązującym w RP.

Uzasadnienie

Do odpadów komunalnych zastosowanie ma w pierwszej kolejności ustawa z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zgodnie z art. 9c ww ustawy przedsiębiorca odbierający odpady komunalne ma obowiązek posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej, z kolei zaś, w myśl art. 3 ust. 1 ustawy o odpadach przez pojęcie zbieranie odpadów – rozumie się przez to gromadzenie odpadów przed ich transportem do miejsc przetwarzania, czy składowania, w tym wstępne sortowanie nieprowadzące do zasadniczej zmiany charakteru składu odpadów i niepowodujące zmiany klasyfikacji odpadów oraz tymczasowe magazynowanie odpadów, o których mowa jest w pkt 5 lit. b.

W rozdziale 5 SIWZ: warunki udziału w postępowaniu, ust. 2 pkt 3 Zamawiający zawarł wymóg posiadania przez Wykonawców zezwolenia na zbieranie odpadów powołując się przy tym na ustawę z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U.2018 r. poz. 21).

Takie określenie wymogu ewidentnie preferuje Wykonawców, którzy posiadają takowe zezwolenia i uniemożliwia to złożenie w postępowaniu ofert przez wszystkich zdolnych do realizacji niniejszego zamówienia Wykonawców. Co więcej – zakres przedmiotowy określony w SIWZ i ogłoszeniu oraz w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, nie daje podstaw Zamawiającemu do żądania od Wykonawców ww. dokumentów, poza żądaniem wpisu do rejestru działalności regulowanej na odbiór odpadów oraz zezwolenia na ich transport.

Zgodnie bowiem z art. 27 ustawy o odpadach:

„ 1. Wytwórca odpadów jest obowiązany do gospodarowania wytworzonymi przez siebie odpadami.

2. Wytwórca odpadów lub inny posiadacz odpadów może zlecić wykonanie obowiązku gospodarowania odpadami wyłącznie podmiotom, które posiadają:

1) zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów, lub

2) koncesję na podziemne składowanie odpadów, pozwolenie zintegrowane, decyzję zatwierdzającą program gospodarowania odpadami wydobywczymi, zezwolenie na prowadzenie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych lub wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości – na podstawie odrębnych przepisów,

lub

3) wpis do rejestru w zakresie, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 5

- chyba, że działalność taka nie wymaga uzyskania decyzji lub wpisu do rejestru.”

 

Zwraca się uwagę, że przepisem wiodącym odnośnie odpadów komunalnych w polskim prawodawstwie jest ustawa z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Odbiór odpadów komunalnych jest działalnością regulowaną i wymaga posiadania stosownego pozwolenia – art. 9b ustawy z dnia 13.09.1996 r . o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru takiej działalności w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze – art. 9c, ust. 1, 2, 6 ww ustawy. W tym stanie prawnym należy przyjąć, że Wykonawca ubiegający się o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, winien posiadać na dzień składania oferty stosowny wpis do powyższego rejestru.

Wykonawca zatem mając na względzie obowiązujące prawo winien być zobowiązany do wykazania wyłącznie, że posiada:

a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 9b-9c ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,

b) zezwolenie za transport odpadów, o którym mowa w art. 233 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018, poz. 21),

c) zezwolenie na zbieranie odpadów nie może mieć tu zastosowania, gdyż sama instytucja „ zezwolenia na zbieranie odpadów” jest ściśle i bezwzględnie związana i utożsamiana w samej swojej istocie z tytułem prawnym do nieruchomości, czyli praktycznie (w toku myślenia Zamawiającego teza ta prowadzi do wniosku, że do wszystkich nieruchomości położonych na terenie gminy Wykonawca musiałby uzyskać tytuły prawne).

Bezspornym jest pogląd, że fizycznie nie możliwe jest i w praktyce nie osiągalne posiadanie przez Wykonawcę tytułów prawnych do wszystkich nieruchomości położonych na terenie Gminy Czarna Woda, czy innych gmin. Błędna interpretacja tych przepisów prowadzi bezpośrednio do wniosku, że Zamawiający nie ma prawa żądać od Wykonawców posiadania wskazanego zezwolenia na zbieranie odpadów, tym bardziej, że SIWZ nie przewiduje, aby zarządzającym, czy operatorem np. PSZOKA miał być Wykonawca – więcej, Zamawiający wskazuje konkretnie na inny podmiot, który będzie odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie PSZOKA, gdzie faktycznie odbywać się będzie zbieranie i magazynowanie odpadów komunalnych.

Ustawodawca wskazuje w art. 27 ust. 2 ww ustawy trzy alternatywy poprzez użycie łącznika „lub”, co jest jednoznaczne, że spełnienie jednego z nich powoduje, że Wykonawca warunek spełnił i może gospodarować odpadami. W tej sytuacji wystarczy posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej na odbiór odpadów komunalnych oraz zezwolenie na transport odpadów. W orzecznictwie KIO wielokrotnie wskazano , iż warunki udziału w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie mogą prowadzić do naruszenia zasady równości uczestników postępowania, o czym mowa jest w art. 7 ustawy PZP.

Odrębną sprawą jest zapis w SIWZ – rozdział 5: warunki udziału w postepowaniu, ust. 4, pkt 2 lit. g : Wykonawca musi dysponować przez cały okres realizacji zamówienia bazą magazynowo- transportową: (m.in.) – usytuowaną w Gminie Czarna Woda lub w odległości nie większej niż 50 km. od granicy Gminy Czarna Woda… i dalej czytamy: Zarówno baza magazynowo-transportowa jak i pojazdy oraz pozostałe urządzenia i narzędzia służące do odbierania odpadów komunalnych muszą spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122)……., a następnie w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia, cz. IV „Wymagania w zakresie odbierania odpadów komunalnych” ust. 3 -Wymagania techniczne w zakresie odbierania odpadów komunalnych, pkt. 2 i 3.

Na wprost zapis ten, iż baza magazynowo- transportowa musi być zlokalizowana w odległości nie większej niż 50 km. od granicy Gminy Czarna Woda, jest zapisem omyłkowym i należy go sprostować, a jeżeli jest zapisem zamierzonym, to Zamawiający przeczy samemu sobie, gdyż z jednej strony określa swoje żądanie, które stawia go ponad prawem, ponieważ ustawodawca określił wyraźnie, że odległość bazy magazynowo- transportowej nie może być większa niż 60 km, od granic gminy, na terenie której Wykonawca zamierza świadczyć usługi odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości, a z drugiej zaś strony Zamawiający powołuje się na Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), gdzie ten wymóg jest precyzyjnie określony.

Zgodnie z art. 29 ust. 2 ustawy PZP przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudnić uczciwą konkurencję. Przedmiotem zamówienia prowadzonego przez Zamawiającego ma być odbiór i ( albo) zagospodarowanie, i transport odpadów, co zgodne jest z ustawą o odpadach, a nie zbieranie odpadów. Istotne w sprawie jest, iż wprowadzenie przez Zamawiającego w opisie SIWZ omówionych powyżej wymogów w połączeniu z rejonizacją gospodarki odpadami, w sposób istotny ograniczy udział w postepowaniu zainteresowanych przystąpieniem do postępowania podmiotów.

W tym stanie sprawy wnoszę jak na wstępie o dokonanie zmian w treści SIWZ zgodnie z obowiązującym prawem.

 

Odpowiedź :

Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21) poprzez zbieranie odpadów rozumie się gromadzenie odpadów przed ich transportem do miejsc przetwarzania, czy składowania, w tym wstępne sortowanie nieprowadzące do zasadniczej zmiany charakteru składu odpadów i niepowodujące zmiany klasyfikacji odpadów oraz tymczasowe magazynowanie odpadów, o których mowa jest w pkt 5 lit. b.

Wobec przedmiotu zamówienia jakim jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Czarna Woda, wymóg posiadania przez Wykonawców zezwolenia na zbieranie odpadów jest niepotrzebny.

Zgodnie z powyższym, w rozdziale 5 ust. 2 pkt 3 SIWZ: warunki udziału w postępowaniu dokonuje się następującej zmiany:

„3) posiadają zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2018 r. poz. 21);

oraz w Rozdziale IV ust. 2 pkt 3 załącznika nr 1 do SIWZ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dokonuje się następującej zmiany:

„3) Posiadanie ważnego zezwolenia na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21);

 

Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) „Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną: w gminie, z której terenu odbiera te odpady, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy„

 

Zapis w rozdziale 5 SIWZ: warunki udziału w postępowaniu ust. 4, pkt 2 lit. g oraz w rozdziale IV Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia ust. 3 punkt 3 mówiący o tym, że Wykonawca musi dysponować przez cały okres realizacji zamówienia bazą magazynowo-transportową usytuowaną w Gminie Czarna Woda lub w odległości nie większej niż 50 km od granicy Gminy Czarna Woda dokonuje się zmiany zapisu zgodnie z rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, tj. 60 km.

 

 

Zapytanie nr 2:

 

Thu, 25 Jan 18

 


Dear Sir\Madam,

 

Sub: Collection, Transport And Management Of Municipal Waste From The Area Of ??the Czarna Woda Commune
Tender No.: 34949-2018

 

 

 

Euclid Infotech is a company based in Mumbai, India. We are interested in participating in the tender mentioned above hence want to get more information about the same.

Considering the geographical constraint of personally reviewing the document, I request you to provide us the following details before we buy the document:

 

1) List of Items, Schedule of Requirements, Scope of Work, Terms of Reference, Bill of Materials required. 
2) Soft Copy of the Tender Document through email.
3) Names of countries that will be eligible to participate in this tender. 
4) Information about the Tendering Procedure and Guidelines
5) Estimated Budget for this Purchase 
6) Any Extension of Bidding Deadline?
7) Any Addendum or Pre Bid meeting Minutes?

 


We will submit our offer for the same if the goods or services required fall within our purview.

Also we would like to be informed of future tenders from your organization. Hence, we request you to add our name to your bidder's list and do inform us about upcoming Projects, Tenders.

We will be highly obliged if you can send us your complete & latest contact information. This will help us reaching to you faster.

Please revert back to this same mail .

 

 

Odpowiedź :

Zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.) postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim, w związku z powyższym Wykonawca winien złożyć zapytanie do Zamawiającego w języku polskim.

 

Zapytanie nr 3: Zgodnie z Rozdziałem 8 p-kt 7 SIWZ zwracamy się o wyjaśnienia. Dot. nr referencyjny : ZP.PN.271.1.2018

 

PYTANIE NR 1

Sekcja II Przedmiot p-kt II.2.4) opis zamówienia

Czy do PSZOK odpady mogą dostarczać wszyscy właściciele nieruchomości zamieszkałych, niezamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Czarna Woda bez ograniczeń ilościowych i rodzajowych?

Odpowiedź :

Zamawiający zmieni zapis Rozdziału II. Przedmiot zamówienia ust.1 załącznika nr 1 do SIWZ oraz Rozdziału III ust. 1 SIWZ na następujący:

„Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie całej masy odpadów komunalnych zbieranych selektywnie i nieselektywnie ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-wypoczynkowe z terenu Gminy Czarna Woda.”

 

 

 

PYTANIE NR 2

Rozdział 7, p-kt 1. II p-kt2) pp-kt d SIWZ i załącznik nr 7 do SIWZ

Zamawiający określił, że spełnienie warunków udziału w postępowaniu ma wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednego zadania polegającego na odbiorze, transporcie izagospodarowaniu odpadów komunalnych świadczonych w sposób ciągły przez okres minimum 24 miesięcy, obejmującym swoim zakresem łącznie nie mniej niż 3500 mieszkańców, na łączną kwotę nie mniej niż 1.000.000 PLN brutto. Prosimy o wyjaśnienie różnicy zapisów w p-kcie d) -chodzi o sformułowanie „odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu” z załącznikiem nr 7 do SIWZ – „odbiór odpadów komunalnych” . Tym bardziej, że w ogłoszeniu o zamówieniu III.1.3)1) zamawiający określił usługę polegającą tylko na odbieraniu odpadów komunalnych.

Odpowiedź :

Zamawiający zmieni zapis Rozdziału 7, ust. 1. II pkt2 ppkt d SIWZ i załącznika nr 7 do SIWZ na następujący:

„d) wykaz wykonanej lub wykonywanej w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługi polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości  w ilości nie mniejszej niż 1000 Mg / rok wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane; zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie usług (wg załącznika nr 7 do SIWZ),”

 

PYTANIE NR 3

Rozdział 11 p-kt 12

Dotyczy formy złożenia oferty w kopertach. Prosimy o poprawienie oczywistej pomyłki.

Odpowiedź :

Zamawiający zmieni zapis Rozdziału 11 pkt 12 na następujący:

„Oferta wraz z załącznikami musi być dostarczona w opakowaniu uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Oferta powinna być dostarczona w dwóch kopertach:

-        koperta zewnętrzna  oznaczona w następujący sposób:

nazwa zamawiającego

adres zamawiającego

OFERTA – „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych

z terenu Gminy Czarna Woda”

NIE OTWIERAĆ PRZED 27.02.2018 r. godz. 1115

-        koperta wewnętrzna oznaczona w następujący sposób: 

nazwa (firma) wykonawcy

adres wykonawcy

OFERTA – „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych

z terenu Gminy Czarna Woda”

NIE OTWIERAĆ PRZED 27.02.2018 r. godz. 1115.”

 

PYTANIE NR 4

Rozdział 14 p-kt 1b) kryterium II SIWZ

Ile miejsc usytuowania pojemników na baterie przewiduje zamawiający? Czy zamawiający dopuszcza inne pojemniki dostępne na rynku o zbliżonych wymiarach przeznaczonych do składowania baterii?

Odpowiedź :

Zamawiający przewiduje pięć miejsc usytuowania pojemników na terenie Gminy Czarna Woda. Wykonawca może dostarczyć pojemniki w dowolnej ilości z tym zastrzeżeniem, że maksymalna ilość punktów do uzyskania w II kryterium oceny ofert wynosi 10.

Zamawiający dopuszcza inne pojemniki dostępne na rynku o zbliżonych wymiarach przeznaczonych do składowania baterii, ale muszą być one wykonane z przezroczystego tworzywa.

 

PYTANIE NR 5

Rozdział 15 p-kt 3 SIWZ

Czy ostatecznym terminem podpisania umowy a w związku z tym przedłożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy będzie data z którą związany jest oferent.

Odpowiedź :Podpisanie umowy, a w związku z tym przedłożenie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, winno nastąpić w terminie związania ofertą, tj. 60 dni od terminu składania ofert i zgodnie z zapisami Rozdziału 15 SIWZ.

 

 

 

PYTANIE NR 6

Rozdział 16 p-kt 1 SIWZ i Rozdział 16 p-kt 1.1) SIWZ

Czy zamawiający potwierdza, że zabezpieczenie należytego wykonania umowy ustala się w wysokości 7% wartości brutto umowy tak jak wpisano w SIWZ. Czy zamawiający dopuszcza inne formy dot. zabezpieczenia należytego wykonania umowy  niż wymienione w rozdziale 16 p-kt 1.1), a uwzględniające art. 148 ust. 2 ustawy Pzp?

Odpowiedź :

Zamawiający potwierdza wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 7%. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy (zgodnie z Rozdziałem 16 ust. 1 pkt 1 może być wniesione w formie:

§  pieniądza;

§  gwarancji bankowej;

§  poręczenia bankowego;

§  poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

§  gwarancji ubezpieczeniowej;

§  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.).

 

PYTANIE NR 7

Załącznik nr 1 do SIWZ p-kt IV.1.4)

Czy obowiązkiem wykonawcy będzie również uprzątnięcie otoczenia MGO jeżeli zanieczyszczenie nie wystąpiło z winy wykonawcy? Jeżeli nie ma wydzielonej pergoli na MGO prosimy doprecyzować pojęcie „otoczenia” – jaki obszar zamawiający na myśli?

Odpowiedź :

Obowiązkiem Wykonawcy jest uprzątnięcie otoczenia wtedy, gdy zanieczyszczenie wystąpiło z jego winy. Określeniem jako „otoczenie” definuje się obszar, na którym wystąpiło zanieczyszczenie z winy Wykonawcy.

 

PYTANIE NR 8

Załącznik nr 1 do SIWZ p-kt IV.1.6.b) str. 5

Czy obowiązuje uchwała nr XIV/99/16 rady Miejskiej w Czarnej Wodzie z dnia 26.09.2016? Na stronie internetowej gminy jest zapis że ww uchwała jest wygaszona z dniem 1.01.2017r.

Odpowiedź :

Uchwała nr XIV/99/16 Rady Miejskiej w Czarnej Wodzie z dnia 26 września 2016 r. obowiązuje od 1 stycznia 2017 r. i została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Usunięto błąd systemowy ze strony internetowej gminy.

 

PYTANIE NR 9

Załącznik nr 1 do SIWZ p-kt V.2 pp-kt 8

Czy zamawiający zapisując w treści konieczność odbioru odpadów z miejsc publicznych miał na myśli tylko kosze uliczne czy też podstawianie kontenerów i odbiór odpadów z zorganizowanych przez zamawiającego imprez plenerowych na terenie gminy Czarna Woda?

Odpowiedź :

Dotyczy tylko koszy ulicznych.

 

PYTANIE NR 10

Załącznik nr 1 do SIWZ p-kt V.3 pp-kt 9)

Czy w przypadku uszkodzenia lub zużycia pojemnika wykonawca wymienia pojemnik na nowy? Czy zamawiający dopuszcza wymianę na pojemnik sprawny technicznie umożliwiający zbiórkę odpadów i nie zagrażający zdrowiu i życiu osób?

Odpowiedź :

Zamawiający dopuszcza wymianę na pojemnik czysty, zdezynfekowany i sprawny technicznie.

 

PYTANIE NR 11

Załącznik nr 1 do SIWZ p-kt V.4.p-pk 4)

Czy zamawiający dopuszcza odbiór odpadów w dzień poprzedzający dzień wolny od pracy czy tylko po dniu ustawowo wolnym od pracy?

Odpowiedź :  W przypadku, gdy odbiór odpadów komunalnych przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający nie dopuszcza odbioru odpadów komunalnych w dniu poprzedzającym dzień ustawowo wolny od pracy.

 

PYTANIE NR 12

Załącznik nr 9 do SIWZ §7 p-kt 7

Jak wykonawca ma wypełnić zobowiązanie jeżeli RIPOK ma obowiązek podawania danych o odzysku 1 raz na pół roku? Tak sformułowany zapis uniemożliwi wystawienie faktury przez wykonawcę i przyjęcie przez zamawiającego faktury w terminie miesięcznym (§7 p-kt 3 i §7 p-kt 4).

Odpowiedź :

Zamawiający usunął z Załącznika nr 9 §7 ust. 1 pkt 7.

 

PYTANIE NR 13

Załącznik nr 2 do SIWZ p-kt 11

Na jakiej podstawie prawnej zamawiający scedował swoje obwiązki wynikające z art. 3b.1, art. 3c.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r do osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku na wykonawcę w sytuacji gdy wykonawca :

- nie uchwala regulaminu utrzymania czystości i porządku

- nie ustala cen i zasad odpłatności przez mieszkańców

- nie prowadzi instalacji w której następuje odzysk odpadów

- przestrzega zasad odbioru odpadów wynikających ze specyfikacji i innych aktów prawnych?

Nadmieniamy, że RIPOK ma obowiązek przekazywania informacji o wskaźnikach odzysku z dostarczonych odpadów zmieszanych, bio i pozostałych (papier, metal, tworzywa sztuczne i szkło), a także odpadów budowlanych i rozbiórkowych 1 raz na pół roku. Wskaźniki te są średnią dla wszystkich odpadów dostarczanych do RIPOK (bez podziału na poszczególne gminy).

Odpowiedź :

Zamawiający usunął z Załącznika nr 2 do SIWZ punkt 11 i 12.

 

PYTANIE NR 14

Załącznik nr 1 do SIWZ p-kt III. Tabela 2, Tabela 3

Czy w ilościach podanych w tabeli 2 uwzględniono ilości odpadów dostarczonych do PSZOK. Jeżeli nie to prosimy o uzupełnienie tabeli 3 o rodzaje i ilości tych odpadów.

Odpowiedź :

Tak, uwzględniono.

 

Burmistrz Czarnej Wody

Arkadiusz Gliniecki

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..