2021-06-07

ZP.271.2.2021 W Y J A Ś N I E N I E nr 2 treści SWZ

Czarna Woda, dnia 7 czerwca 2021 r.

ZP.271.2.2021

 

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na zadanie: „Przebudowa mostu na rzece Wda w miejscowości Czarna Woda

 

W Y J A Ś N I E N I E nr 2

treści SWZ

 

            Burmistrz Czarnej Wody, działając zgodnie z art. 284 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), wyjaśnia treść Specyfikacji Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowę mostu na rzece Wda w miejscowości Czarna Woda”.

 

ZAPYTANIE NR 1:

 

PYTANIE NR 1: Czy odpowiedzi na pytania zadane podczas pierwszego przetargu pozostają obowiązujące w obecnym postępowaniu przetargowym?

 

ODPOWIEDŹ: Tak, z wyłączeniem pytań dotyczących treści usuniętych w aktualnym postępowaniu.

 

PYTANIE NR 2: SST M14.00.00. Konstrukcje stalowe pkt. 5.1.1. – W punkcie mowa jest, że konstrukcje stalowe mogą być wytwarzane jedynie w wytwórniach zakwalifikowanych przez Komisję Kwalifikacyjną Ministerstwa Transportu. Czy jest to warunek konieczny (posiadamy Certyfikat Zgodności Zakładowej Kontroli Produkcji)?

 

ODPOWIEDŹ: Nie jest to warunek konieczny. Dopuszczalny jest Certyfikat Zgodności Zakładowej Kontroli Produkcji.

 

PYTANIE NR 3: Czy posiadanie Certyfikatu Zgodności Zakładowej Kontroli Produkcji (Spawane stalowe nośne elementy konstrukcyjne w klasie wykonania do EXC3, metoda 1, 2, 3b, 3a według normy EN 1090-1:2009+A1:2011 do zastosowania we wszystkich typach budowli) jest dla Inwestora wystarczające, aby wytwórnia mogła zostać dopuszczona do produkcji stalowej konstrukcji mostu?

 

ODPOWIEDŹ: Certyfikat Zgodności Zakładowej Kontroli Produkcji jest dla Inwestora wystarczający.

 

PYTANIE NR 4: SST D.M.00.00.00. Wymagania ogólne pkt. 1.5.4. – W punkcie widnieje zapis, iż Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania ruchu publicznego na terenie budowy w okresie trwania realizacji kontraktu, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Biorąc pod uwagę przewidziane etapy robót i ich specyfikę oraz fakt, iż nie jest wymagane zapewnienie kładki dla pieszych zapis ten jest sprzeczny z ww. założeniami. W związku z powyższym wnoszę o usunięcie zapisu Roboty modernizacyjne/przebudowa i remontowe („pod ruchem”).

 

ODPOWIEDŹ: Zamawiający usunie zapis o utrzymaniu ruchu publicznego w trakcie prowadzenia robót.

PYTANIE NR 5: W dokumentacji projektowej istnieją rozbieżności w zakresie rodzaju dylatacji. Opis techniczny wskazuje na dylatację modułową, a specyfikacja techniczna na dylatację blokową. W związku z powyższym proszę o jednoznaczne wskazanie jaki typ dylatacji ma być zastosowany (ma to istotny wpływ na cenę).

 

ODPOWIEDŹ: Należy zastosować dylatację blokową.

 

PYTANIE NR 6: Czy wobec konieczności czasowego zajęcia gruntów w celu realizacji zadania Wykonawca będzie ponosił z tego tytułu jakiekolwiek opłaty?

 

ODPOWIEDŹ: Wykonawca zajmować będzie grunty należące do Gminy, nie będzie ponosił dodatkowej opłaty.

 

PYTANIE NR 7: Załącznik nr 6 do SWZ – W załączniku dot. kwalifikacji kierownika budowy wymieniono: uprawnienia budowlane w specjalności mostowej oraz min. 5-letni staż pracy na stanowisku kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno – budowlanej. Czy dopuszczalne jest utworzenie „zespołu” 2 kierowników o następujących kwalifikacjach:

·Kierownik budowy – posiadający uprawnienia budowlane w specjalności mostowej o stażu pracy na stanowisku kierownika budowy powyżej 1 roku;

·Kierownik robót – posiadający uprawnienia konstrukcyjno – budowlane (z wyłączeniem mostów) o stażu pracy na stanowisku kierownika budowy powyżej 5 lat.

 

ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie dopuszcza łączenia funkcji kierownika budowy.

Zamawiający zmienia zapis w Załączniku nr 6 do SWZ – W załączniku dot. kwalifikacji kierownika budowy wymieniono: uprawnienia budowlane w specjalności mostowej oraz min. 5-letni staż pracy na stanowisku kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno – budowlanej.

Zmienia się na: uprawnienia budowlane w specjalności mostowej oraz min. 5-letni staż pracy na stanowisku kierownika budowy w specjalności mostowej.

 

PYTANIE NR 8: Czy opinia technologiczna może być sporządzona w formie oświadczenia o spełnieniu wymagań przedstawionych w ST oraz PZJ?

 

ODPOWIEDŹ: Zamawiający dopuszcza taką możliwość.

 

PYTANIE NR 9: Czy opinia technologiczna musi być sporządzona przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje/uprawnienia? Jeżeli tak, proszę o podanie wymaganych w tym zakresie.

 

ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie precyzuje takiego warunku.

 

PYTANIE NR 10: Czy do wykonywania konstrukcji mostu niezbędne są jakiekolwiek uprawnienia oprócz Certyfikatu Zgodności Zakładowej Kontroli Produkcji (Spawane stalowe nośne elementy konstrukcyjne w klasie wykonania do EXC3, metoda 1, 2, 3b, 3a według normy EN 1090- 1:2009+A1:2011 do zastosowania we wszystkich typach budowli)?

 

ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie precyzuje takiego warunku.

PYTANIE NR 11: Czy w zakresie badania konstrukcji dopuszcza się zamianę badań rentgenowskich na badania ultradźwiękowe?

 

ODPOWIEDŹ: Zamawiający dopuszcza możliwość zamiany badań rentgenowskich na ultradźwiękowe.

 

PYTANIE NR 12: Czy planowane są dodatkowe testy/próby spawaczy przed Inspektorem Nadzoru?

 

ODPOWIEDŹ: Nie.

 

PYTANIE NR 13: Czy wymagany jest stały nadzór jakościowy/spawalniczy na placu budowy?

 

ODPOWIEDŹ: Nie.

 

 

 

Burmistrz Czarnej Wody      

Arkadiusz Gliniecki              

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..