Czarna Woda, dnia 13.03.2017 r.
Pan Stanisław Tyszka
Poseł na Sejm RR
Ul. Piękna 31/37
Warszawa
Dotyczy: Publicznego Rejestru Umów
Szanowny Panie.
W odpowiedzi na Pana petycje informuje, że nie została ona rozpatrzona pozytywnie.
Uzasadnienie:
W naszym Urzędzie stosowana jest praktyka wynikająca ze Statutu Gminy polegająca na informowaniu mieszkańców i radnych o umowach podpisanych przez burmistrza w okresie międzysesyjnym na każdej sesji Rady Gminy. Ponadto informacje te publikujemy w Biuletynie Gminy Czarna Woda.
Gmina liczy ko 3500 mieszkańców. W Urzędzie poza kierownictwem, USC i obsługa prawną pracuje 12 urzędników, każdy z nich odpowiada za realizacje kilku różnych zadań wynikających obowiązujących Gminę aktów prawnych. Nie znajdujemy możliwości dociążenia ich dodatkowymi obowiązkami nie wynikającymi z mocy prawa.
Proponowane przez Pana rozwiązanie nie znajduje umocowania prawnego jako obowiązek gminy, a generuje niezasadne koszy, wynikające z dodatkowego nakładu pracy ocenianego na ½ etatu.
Zakres dodatkowych działań to: zaangażowanie większości pracowników merytorycznych w celu zebrania danych z poszczególnych referatów, agregacja danych, anonimizacja danych osobowych, uzyskanie zgody od przedsiębiorców na ujawnienia danych z indywidualnych umów zawartych z nimi, weryfikacja finansowa przez Skarbnika Gminy, przygotowanie do publikacji w BIP, umieszczeni projektu informacji w BIP, weryfikacja merytoryczna przez i publikacja przez Sekretarz Gminy.
Przytaczane prze Pana przykłady urzędów prowadzą taki rejestr są nieadekwatne do wielkości naszego Urzędu.
Z poważaniem
/-/ Roman Sikora
Sekretarz Gminy